domingo, 24 de março de 2013

Contra as agressons judiciais à nossa língua


A Associaçom Cultural Amig@s da Cultura quer expressar o seu total rejeitamento à sentença judicial que pretende impor umha rotulaçom bilíngüe nas sinalizaçons de tránsito municipais que no nosso concelho estám, como é normal, em galego.

É tam ridículo pensar que a rotulaçom só em galego pode causar “confusons” que parece claro que a única motivaçom da administraçom de justiça espanhola é limitar mais ainda os espaços públicos para a nossa língua. E isto nom é casual, é o resultado da renovada estratégia desgaleguizadora do Estado espanhol, um novo ataque planificado à cultura e identidade nacionais que busca converter-nos a tod@s em perfeitos cidadaos espanhóis, erradicando a pluralidade lingüística que existe no Estado espanhol. O discurso oficial fala de convivência, mas a prática demonstra que o objetivo é a assimilaçom.

A sentença também é o resultado de um marco jurídico-político que a permite, o emanado da Constituiçom espanhola e do Estatuto de autonomia, que impom umha hierarquia entre línguas, assegurando a supremacia do espanhol (obrigatório) e o caráter dependente do galego (optativo). Igual que para defender os serviços públicos e os direitos laborais e sociais, necessitamos soberania e instituiçons próprias para garantir o futuro do galego.

Somamo-nos, pois, às associaçons e coletivos que se estám a manifestar em contra desta sentença e em defesa do galego, e instamos o governo municipal a manter a rotulaçom monolíngüe passar o que passar.

Ponte Vedra 100% em galego!

sexta-feira, 15 de março de 2013

LIPDUB TERRA VIGO

Club de Lectura 5.1


Club de Lectura 5.1

Desta feita gozaremos do libro de Manuel Rivas As voces baixas(Edicións Xerais, 2012).
A sesión, na aula 17, será o día 22 de marzo de 18.00 a 19.30 h, xa que a seguir nos deslocaremos até a veciña biblioteca Xosé Neira Vilas onde estará, coma peixe na auga, o contador de historias Avelino González que nos engaiolará cos seus contos.

Animádevos a participar no club!!!

sexta-feira, 8 de março de 2013

A débeda dos gobernos é coas mulleres, non coa banca.

















Estas son as imaxes da marcha en Vigo no Día Internacional da Muller, 8 de marzo de 2013. A loita continúa cara a igualdade e polo noso dereito a decidir. Todas contra o poder do patriarcado!!!

17.000 assinaturas polo português na Galiza


          A Comissão Promotora da Iniciativa Legislativa Popular “Paz-Andrade” para promover a língua portuguesa e os vínculos com a Lusofonia entrega hoje no Parlamento 17.000 assinaturas para que a Proposta de Lei continue a sua tramitação


Santiago de Compostela, 8 de março de 2013. Na tarde de hoje, seis meses depois de ser apresentada ante o Parlamento da Galiza, a Comissão Promotora da Proposta de Lei por Iniciativa Legislativa Popular que leva o sobrenome do homenageado do Dia das Letras Galegas do passado ano, Valentim Paz-Andrade, formaliza a entrega das 17.000 assinaturas que asseguram a continuação da sua tramitação parlamentar. A iniciativa procura uma série de medidas que facilitem o acesso dos galegos ao universo de língua portuguesa e um maior relacionamento com a Lusofonia.

Entre as propostas do articulado, figuram a progressiva incorporação do português no ensino, o fomento da participação das instituições e empresas galegas nos foros económicos, culturais e desportivos lusófonos, a recepção aberta das televisões e rádios portuguesas e o reconhecimento desta competência linguística para o aceso à função pública.

Os promotores explicam na exposição de motivos da proposta que “a nossa língua outorga uma valiosa vantagem competitiva à cidadania galega em todas as vertentes, nomeadamente a económica, desde que disponhamos dos elementos formativos e comunicativos para nos desenvolver com naturalidade no seu modelo internacional”. Alcançado o objetivo de superar a 15.000 assinaturas requeridas, a Comissão Promotora destaca a sensibilidade das galegas e dos galegos para a proximidade ou unidade (em função da perspectiva) da língua falada na Galiza e as restantes falas lusófonas, permitindo a consecução dos apoios necessários.

Apresentada no Parlamento em 16 de maio de 2012, a proposta une-se ao espírito da comemoração de Valentim Paz-Andrade, que, para além ser um dos principais impulsores da moderna indústria pesqueira galega, foi também vice-presidente da Comissão Galega do Acordo Ortográfico da Língua Portuguesa, que possibilitou a participação da Galiza nas reuniões para o acordo ortográfico da língua portuguesa que decorreram no Rio de Janeiro (1986) e Lisboa (1990). A presença galega nesse acordo ficou registrada no tratado internacional resultante, com uma menção à delegação de observadores da Galiza no primeiro parágrafo e a inclusão das palavras “brêtema” e “lóstrego” na descrição das normas acordadas.

Em seu artigo “A evolución trans-continental da lingua galaico-portuguesa” de 1968, Paz-Andrade questionava e respondia afirmativamente à pergunta “¿O galego ha de seguir mantendo unha liña autónoma na sua evolución como idioma, ou ha de pender a mais estreita similaridade co-a lingua falada, e sobre todo escrita, de Portugal e-o Brasil?”. Consciente do potencial “transcontinental” da nossa língua não só para a sua consolidação como também para favorecer a potencialidade económica da Galiza, qualificou-a “de una lengua con la cual pueden entenderse millones y millones de personas, aunque lo hablen con distinto acento o escriban de forma diferente cierto número de vocablos” (em Galicia como tarea, 1959). Para a Comissão Promotora da ILP, “esse potencial global é ainda mais evidente e relevante no momento atual, onde a crise económica em que está a Galiza contrasta com o auge de novas potências como o Brasil na América, Angola na África ou a China, com o enclave de Macau, na Ásia”.

Texto completo da ILP: http://ilppazandrade.blogaliza.org/

quarta-feira, 6 de março de 2013

8M-MULLERES SAÍDE Á RÚA!



ACTOS DO 8 DE MARZO

Vigo: Manifestación venres 8 de Marzo as 8:00 dende a Praza de Portugal a Porta do Sol. Lectura de Manifesto e actuaciçon de Ses con dúas cancions... e logo festa feminista no Caribia!)

Ourense: Representación reivindicativa venres 8 de Marzo ás 18.30h na Rúa do Paseo, diante de novagalicia banco.

Compostela: Concentración venres 8 de Marzo ás 20.00h na Praza 8 de Marzo (San Pedro)

Ferrolterra: Concentración Venres 8 de Marzo ás 20.00h no Cantón

E O 9 MANI MANCIONAL EN COMPOSTELA ÁS 12.30H DENDE A ESTACIÓN DO TREN!!!
 TIRADO DO FACEBOOK

domingo, 3 de março de 2013

3M Manifestação Soberanista


A luta continua cara a autodeterminação.
QUEREMOS INDEPENCÊNCIA!!!








Sermos Galiza
[ Nunca antes o soberanismo galego concorrera da man a unha mobilización que procura, aseguran, dar unha resposta unitaria a unha situación que definen "de emerxencia nacional". Porén a realidade política xurdida após ás eleccións do 21-O xunto cos procesos de debate que se están a producir no seo das organizacións soberanistas, deixan a porta aberta á  procura de sinerxias que conclúan na configuración dunha "base social ampla para combater" as políticas deseñadas conxuntamente en Madrid e Bruxelas.]
Olalla Rodil